جام سیمای ایران

ساخت وبلاگ

به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی رادیو گفت و گو، در این برنامه موضوعاتی همچون آثار و پیامدهای طرح تنفس جنگل ها و جایگاه این طرح در لایحه حمایت از جنگل ها و چالش های پیش روی آن بررسی می شود.

این گفت و گو با حضور دکتر تقی شامخی استادیار بازنشسته دانشکده منابع طبیعی، دکتر مجید لطفعلیان مدیر گروه جنگلداری دانشگاه ساری، دکتر علی بالی، رئیس گروه بررسی جغرافیایی محیط زیست، دکتر کیا دلیری، رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی واحد علوم تحقیقات تهران، و مهندس ناصر مقدسی، رئیس شورای عالی جنگل مرتع و آبخیزداری و به تهیه کنندگی زهرا بحریه و اجرای کسری حمدی در ساعت 16 روز شنبه 3 بهمن ماه، از رادیو گفت و گو پخش می‌شود.

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 138 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 21:05

به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، رئیس اتاق اصناف ایران و دکتر قاسم نوده فراهانی کارشناس اقتصادی با موضوع نقش بخش خصوصی در فضای پسابرجام به استودیوی اقتصاد ایران می‌آیند و درباره آن به بحث و تحلیل می‌پردازند.

برنامه «اقتصاد ایران» کاری از گروه اقتصاد و توسعه شبکه پنج سیماست که به تهیه‎‌کنندگی محسن رفیعی و اجرای علی پاکزاد و احمد نعیمی، روزهای زوج، ساعت 19 از شبکه تهران پخش می‌شود.

این برنامه درباره اقتصاد کلان، اقتصاد توسعه و اقتصاد مقاومتی با مخاطبان صحبت می‎کند.

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 156 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 21:05

به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه هر روز به معرفی یکی از شهرهای تاریخی، فرهنگی ایران و جهان می‌پردازد و جاذبه‌های توریستی این مناطق را به شنوندگان خود معرفی می‎کند.

«دور دنیا در 15 دقیقه» روز شنبه، 3 بهمن به معرفی جاذبه‌های گردشگری و توریستی جزیره لنکاوی در کشور مالزی اختصاص دارد.

این برنامه کاری است از گروه تفریحات و مسابقات تولید پخش 2، که به تهیه کنندگی الهه بیات و گویندگی عالیه السادات جعفری، هر روز ساعت 6 صبح تا 22 از رادیو صبا پخش می‌شود.

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 132 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 21:05

به گزارش جام جم ورزشی به نقل از شبکه رادیویی ایران، وقتی ایمان آرزه کارشناس برنامه «ورزش، حاشیه، متن» از حمید شجاع مربی سابق تیم هندبال ثامن سبزوار درباره علت عدم حضور تیم هندبال ا در لیگ امسال را جویا می شود.

وی می گوید: یک سری اتفاقات ناخوشایند در تیم ما افتاد که آثارش یواش یواش نمودار می شود. اتفاقی که برای هندبال ما امسال افتاد این بود که انتخابیه جام جهانی در بحرین بودکه ما توانستیم جواز حضور در جام جهانی را برای اولین بار بعد از 48 سال به دست بیاوریم. متاسفانه با عوض شدن مدیریت فدراسیون های مختلف قوانینی را وضع کردند که اجازه دادند تیم فقط 4 ملی پوش را در اختیار داشته باشد. این سبب شد که لیگ امسالمان متاسفانه اکثر ملی پوشان بدون تیم بمانند بعضا مجبور شدند که کشور را ترک بکنند و به جاهای مختلفی بروند خب این وحدتی که توسط ثامن الحجج به وجود آمده بود، از بین رفت.

شجاع به قدمت هندبال سبزوار اشاره کرد و افزود: هندبال سبزوار قدمتی در حدود 40 سال دارد یک مقداری هم کم لطفی های بازیکنان بود که توقعاتشان را در مسئله مالی بالا بردند که متاسفانه همان بازیکنان بدون تیم ماندند مدیریت هیچ گونه اغماضی نداشتند نسبت به این مسئله وهمین طور که تا به حال کمک کردند به رده های مختلف هندبال کشور، این عزیزان را نیز زیر پوشش داشتند خود بازیکنان الان پشیمان شدند و فهمیدند که چه کار اشتباهی کردند ولی کار از کار گذشته بود و امسال ما بدون تیم ماندیم در لیگ برتر.

«ورزش، حاشیه، متن» کاری از گروه ورزش و تفریحات هر روز از ساعت 19:5تا 19:45 با کارشناس ایمان آرزه، سردبیری احسان زارع، تهیه کنندگی جواد فیاضی، گویندگی بتول نجفی و گزارشگری وحید آرادمند از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 137 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 18:00

به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، بر اساس یک نظر سنجی که از جامعه ای آماری با فراوانی 2281 نفری در تمام استان های کشور از کودکان 5 تا 10 سال به عمل آمد بیش از 90 درصد از کودکان ایرانی برنامه های کودک و نوجوان رسانه ملی را درپائیز 94 پیگیری کردند . این نظر سنجی نشان داد کودکان ایرانی هر روز به طور متوسط بیش از 3 ساعت از وقت خود را پای تلویزیون می گذرانند و برنامه سازان تلویزیون هر روز نزدیک به یک هشتم روز را فرصت دارند مفاهیم اجتماعی و اخلاقی را از طریق این رسانه دیداری به کودکان آموزش دهند .

این نظر سنجی که از مخاطبان شبکه های سراسری و استانی رسانه ملی شده حاکیست،کودکان 7 تا 8 سال بیشترین علاقه را به تماشای برنامه های تلویزیونی مختص کودکان نشان داده اند و برنامه های زنده و آموزشی و شاد توانسته رضایت کودکان ایرانی را کسب کنند.

در میان برنامه هایی که این جامعه آماری از آن ها نام برده، برنامه «محله گل و بلبل» در شبکه دو با 73 درصد بیننده بیشترین مخاطب را به خود اختصاص داده است.

پس از آن برنامه های «گل آموز» (شبکه آموزش) «گل های زندگی» (شبکه قرآن) کارتون «بره ناقلا» برنامه «نقاشی نقاشی» انیمیشن «خداوند لک لک ها را دوست دارد»، «سام آتش نشان»، «گروه نجات»، «شهر آجیلی»، «نیکی و نیکان» و «دشت تمشک» دیگر ویژه برنامه های کودک هستند که کودکان ایرانی در استان های مختلف علاقه به دیدن آن ها نشان داده اند.

نکته جالب توجه در این نظرسنجی آنست که پرسشگران در گفت و گو با کودکان کشورمان در استان های مختلف، از آنان درباره تماشای برنامه های کودک از شبکه های ماهواره ای نیز سوال کرده اند که نتایج این تحقیق نشان می دهد بخشی از این کودکان با آنکه برخی از برنامه های کودک را از شبکه های ماهواره ای پی می گیرند، اما با برنامه هایی نظیر «محله گل و بلبل» به علت نزدیک بودن تربیت فرهنگی بیشتر ارتباط برقرار می کنند .

همچنین این نظرسنجی نشان داد بیش از 70 درصد کودکان، علاقه مند به مشاهده برنامه های بزرگسالان هستند .

برنامه هایی نظیر «درحاشیه» به علت برخورداری از «درون مایه طنز»، با روحیات شاد کودکان و نوجوانان سازگارند و در شب های بلند پائیز بسیاری از کودکان و نوجوانان همراه خانواده به تماشای این سریال های طنز می نشینند.

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 156 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 18:00

به گزارش جام جم سیما، این بازیگر در گفت‌وگو با یک روزنامه آلمانی پوتین را «خیلی خیلی خیلی جالب» توصیف کرد و در ادامه گفت که دوست دارد نقش او را بازی کند.

وی با اشاره به اینکه باید فیلم‌های بیشتری درباره تاریخ روسیه ساخته شود، گفت : «لنین هم نقش جالب توجهی است. بازی در نقش راسپوتین را هم دوست دارم.»

دی‌کاپریو این شانس را داشته که سال 2010 در جریان کنفرانس ببر در خطر انقراض سیبری در سنت‌پترزبورگ با ولادمیر پوتین ملاقات کند. او در این باره گفت : «بنیاد من حامی مالی چند پروژه برای حفاظت از این گربه‌های بزرگ است. پوتین و من در آن ملاقات تنها درباره این حیوانات خارق‌العاده صحبت کردیم.»

پوتین در جریان سفر دی‌کاپریو به روسیه او را «مردی واقعی» خوانده بود که علیرغم مشکلات بسیار خود را به سنت‌پترزبورگ رسانده است.

این بازیگر به تازگی برای بازی در فیلم «بازگشته از گور» جایزه بهترین بازیگر نقش اول گلدن گلوب را از آن خود کرد. او برای این نقش نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد نیز شده است.

منبع: خبرآنلاین

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 168 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:40

به گزارش جام جم سیما ، «مایکل مور»، مستندساز جنجالی آمریکا، اعلام کرد که در اعتراض به نژادپرستی موجود در هالیوود بالاخص مراسم اعطای جوایز اسکار، در مراسم امسال حضور نخواهد یافت.

«مور» در این‌باره گفت: خانه از پای بست ویران است.

او که خود یکی از برندگان جوایز اسکار است، تأکید کرد: مشکل در سیستم استودیویی هالیوود تثبیت شده، آنچنانکه این همیشه سفیدها هستند که برنده می‌شود و مردان افراد همیشه پیروز میدانند.

وی افزود: زمانی‌که شما در نیویورک کار می‌کنید، هر روزه در صنعت سینما، با افراد آمریکایی آفریقایی سر و کار دارید ولی زمانی‌که من برای یک سفر دو سه روزه به لس‌آنجلس سفر می‌کنم، هیچگاه با یک آمریکایی آفریقایی که در جایگاه مدیریتی نشسته باشد روبرو نمی‌شوم. من لس‌آنجلس را دوست دارم ولی متاسفانه مشکل در اینجا ریشه دوانده است.

کارگردان مستند جنجال‌برانگیز «فارنهایت 11/9» در ادامه گفت: زمانی‌که مراسم اسکار برای دو سال پیاپی برگزار می‌شود و در این میان 40 بازیگر نامزد می‌شوند در حالی‌که هیچکدام از آنها سیاهپوست نیستند، حقیقتا دیوانه کننده است. از همینجا می‌خواهم از نامم در جهت کمک به «اسپایک» و «جدا» و کاری که انجام می‌دهند، استفاده کنم. امیدوارم که بتوانم به صورت سمبلیک با این جریان همکاری کنم.

بنا بر این گزارش، عدم حضور بازیگران و هنرمندان سیاهپوست در فهرست نامزدهای اسکار امسال جنجال زیادی به پا کرده تا آنجا که برخی از هالیوودی‌ها از جمله «اسپایک لی»، کارگردان مستقل سینمای آمریکا و «جدا پینکت اسمیت»، همسر «ویل اسمیت» و یکی از بازیگران هالیوود اعلام کرده‌اند که مراسم امسال را تحریم کرده و در این دوره از جوایز که 28 فوریه برگزار می‌شود، حضور نخواهند یافت.

این دومین سال پیاپی است که در چهار بخش نامزدان اسکار بهترین بازیگر نقش اول و مکمل زن و مرد، هیچ بازیگر سیاهپوستی راه نمی‌یابد.

«اسپایک لی» و «جدا پینکت» در بیانیه‌ای مراسم اسکار را یک مراسم سفید نامیده و اعلام کردند که در این مراسم حصور نخواهند یافت.

«اسپایک لی» همچنین دو روز پیش در صفحه اینستاگرام خود متذکر شد: آنچه در مراسم اسکار دیده می‌شود یک نبرد و رقابت واقعی نیست.

«لی» سال گذشته برنده جایزه اسکار افتخاری شد.

«ویل اسمیت»، همسر «جدا پینکت» از بازیگران برجسته و پرکار هالیوود که امسال برای بازی درخشانش در فیلم سینایی «ضربه مغزی» بسیار مورد تحسین منتقدان سینمایی قرار گرفته بود، از جمله بازیگران سیاهپوستی بود که در رقابت‌های امسال اسکار ناکام ماند.

«مایکل بی جردن»، بازیگر فیلم «عهد» و «ساموئل ال. جکسون»، بازیگر فیلم «هشت نفرت‌انگیز»، دو بازیگر دیگری بودند که نتوانستند به مرحله نامزدی اسکار راه یابند.

بنابراین گزارش، هشتاد و هشتمین مراسم اعطای جوایز اسکار 28 فوریه در هالیوود، لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 149 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:40

به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی شبکه یک، میهمانان این برنامه مهندس محمدرضا اکبری، کارشناس حوزه سیاستگذاری صنعت نفت و دکتر فرشید فرحناکیان، دانشجوی دکتری حقوق نفت و گاز و وکیل دادگستری به پرسش های برنامه پاسخ خواهند گفت.

برنامه ثریا از ابتدای هفته جاری از مسئولان وزارت نفت برای حضور در برنامه و پاسخگویی به ابهامات و انتقادات مطرح شده پیرامون طراحی جدید این وزارتخانه دعوت کرده است که علیرغم پذیرش نظرات مسئولان آن وزارتخانه در خصوص ترکیب سایر میهمانان و کارشناسان منتقد برنامه، از حضور در برنامه امشب خودداری کردند.

در این برنامه، ضمن معرفی انواع مختلف قراردادهای نفتی در دنیا، مهترین ابهامات مطرح شده پیرامون نسخه جدید وزارت نفت برای میادین نفتی کشور بررسی خواهد شود.

همچنین تلاش می شود نزدیکی این قراردادها با اهداف ذکر شده برای آن ها ارزیابی شود. در این برنامه همچنین از مردم پرسیده شده است: به نظر شما شفاف شدن جزئیات قراردادهای نفتی تا چه میزان به کاهش فساد و تامین حداکثری منافع ملی منجر می شود؟1 - کم 2- تا حدودی 3- زیاد که می توان از هم اکنون با ارسال عدد گزینه مورد نظر به شماره پیامک 300001435 در این نظرسنجی شرکت کرد.

برنامه ثریا، با شعار «دیدبانی برای پیشرفت» چهارشنبه ها ساعت 19:30 بعد از خبر ساعت نوزده، از شبکه یک سیما به صورت زنده به روی آنتن می‌رود که سعی دارد با نگاهی انتقادی و در عین حال امیدآفرین، به چاره جویی مهم ترین مسائل روز کشور بپردازد.

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 133 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:40

چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت 12:02

فیلمنامه این سریال مضمونی اجتماعی دارد و قصه آن به تصمیم گیری درست و غلط انسان ها مربوط می شود و اینکه اگر تصمیم اشتباهی بگیرند، هزینه و عواقب آن دامنگیر خودشان می شود.این سریال شنبه تا چهارشنبه ساعت 22:15 از شبکه یک پخش و روز بعد در ساعت‌های یک بامداد، 10 صبح و 14:40 تکرار می‌شود.

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 206 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 15:37

به گزارش جام جم ورزشی به نقل از شبکه رادیویی ایران، تیم ملی امید کشورمان در بازی های مقدماتی جام جهانی خود، به شکل ضربان قلب عمل کرده است. آنان که در بازی آغازین خود برابر سوریه توانستند این تیم را شکست دهند، در بازی با قطر نتیجه را به حریف واگذار کردند.
تیم ملی ایران در بازی با چین که رقابتی تنگاتنگی داشت، توانست با نتیجه 3 بر 2، نتیجه را به سود خود به پایان برساند.
برای بررسی بیشتر عملکرد تیم ملی امید ایران «ورزش، حاشیه، متن» کاری از گروه ورزش و تفریحات رادیو ایران با «دکتر بیژن ذوالفقار نسب»، گفت و گو کرده است.
« عملکرد تیم ملی امید ایران در این مرحله از بازی ها را معمولی ارزیابی می کنم. این تیم به لحاظ تخصصی و سابقه حضورش در این رقابت ها، موفق عمل نکرده است.
تیم ملی ایران تاکنون سه بازی را پشت سرگذاشته، از این تعداد تنها نیمه دوم بازی با سوریه عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت و با درایت و توانمندی توانست نتیجه را به سود خود به پایان برساند.»

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 131 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 15:37

به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی شبکه یک، در این قسمت با ورود شخصیت‌های جدید به داستان، سرنوشت یکی از اعضای این خانواده مشخص می‌شود.

در قسمت‌های گذشته بینندگان شاهد فراز و نشیب‌های رابطه محمود با بازی امیریل ارجمند باشخصیت گلنار با بازی نرگس محمدی بودند.

این قسمت با تمرکز بیشتر بر بخش داستانی سریال، سرانجام این رابطه را مشخص می‌کند و در نهایت محمود وزیری عاقبت‌ به ‌خیر می‌شود.

همچنین از این قسمت، چند بازیگر جدید وارد سریال می‌شوند. احمد نجفی در نقش «تیمسار رزم‌آرا»، کاظم هژیر آزاد در نقش «تیمسار اعتمادی» و رز رضوی در نقش «آذر اعتمادی» برخی از بازیگران جدید معمای شاه هستند.

آغاز دوباره تصویربرداری سریال از امروز

همچنین از امروز چهارشنبه 30 دی ماه، تصویربرداری سریال معمای شاه دوباره در شهرک سینمایی غزالی از سر گرفته شد.

در این بخش، سازندگان معمای شاه با تمرکز بر مقطع تاریخی سال های 1331 و 1332 با حضور عبدالرضا اکبری در نقش «فضل الله زاهدی»، «مژگان ربانی» در نقش اشرف، نرگس محمدی، امیر یل ارجمند و...بخش هایی از سریال در لوکیشن «زورخانه شعبان جعفری» مقابل دوربین می برند.

نقش شعبان جعفری در معمای شاه توسط «نادر سلیمانی» ایفاء می شود.

این سریال۸۰ قسمتی به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی علی لدنی محصول گروه فیلم و سریال شبکه یک است ۸۰ بازیگر اصلی،۵۲۰ بازیگر فرعی و بیش از۵۶۰ نفر از عوامل پشت دوربین از اردیبهشت سال ۱۳۹۱ تاکنون در ساخت این اثر همکاری داشته‌اند.

معمای شاه به ‌مرور وقایع تاریخی، اجتماعی و سیاسی ایران در فاصله سال‌های ۱۳۱۷ تا ۱۳۵۷ هم‌زمان با دوران پهلوی دوم می‌پردازد.

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 144 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 15:37

به گزارش جام جم سیما، محمد رحمانیان کارگردانی «سینما نیمکت»را بر عهده دارد و علاوه بر اشکان خطیبی، علی عمرانی، مهتاب نصیرپور، اشکان خطیبی، هومن برق نورد، اصغر پیران، رضا ناجی، حسین عرفانی، رضا پور ایمان و ... ایفای نقش کرده‌اند.

این فیلم در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در بخش هنر و تجربه پذیرفته شد.

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 151 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:09

چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت 10:57

مجموعه درحاشیه 2 به کارگردانی مهران مدیری که از شنبه 12 دی از شبکه سه پخش می شود، ادامه داستان بخش اول است که دکترهای متخلف بیمارستان درحاشیه به زندان افتاده و دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند.

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 143 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:09

به گزارش جام جم سیما به نقل از شبکه رادیویی ایران در روزی که به روز هوای پاک نامگذاری شده است، اکثر کلانشهرهای ایران دچار آلودگی هوا هستند.

برهمین اساس برنامه «نمودار» کاری از گروه دانش و اقتصاد رادیو ایران در این خصوص با «دکتر شینا انصاری» مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان محیط زیست کشور، گفت و گو کرده است.

«روز ملی هوای پاک سابقه 15 ساله دارد و معضل آلودگی هوای تهران قدمتی 500 ساله. افزایش و تمرکز جمعیت، صنعت و خدمات در سال اخیر موجب شده علاوه بر تهران، 7 شهر دیگر ایران نیز دچار آلودگی شوند. نامگذاری 29 دی ماه به روز هوای پاک به این جهت بوده که توجهات به سمت این معضل پیش رود.

در مصوبه ای که در اردیبهشت سال گذشته به تصویب رسید، جهت رفع معضل آلودگی هوا، وظایفی تعیین و مشخص شد و برای اجرا به 14 دستگاه های اجرایی مربوط ابلاغ گردید.»

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 142 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:02

به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی شبکه یک، این برنامه به تهیه کنندگی علی اکبر کریمی، کاری از گروه اجتماعی شبکه یک است که قرار است پخش آن به زودی آغاز شود.

به گفته وی، برنامه سیب و انار دارای اتاق فکر بسیار قوی شامل 10 روانشناس، استاد دانشگاه و روانپزشک است که این اعضا راهکارهایی که در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در امر ازدواج به آن رسیده اند را در این برنامه به خانواده ها به خصوص جوانان در آستانه ازدواج ارائه دهند.

کریمی افزود: در این برنامه 26 قسمتی روش های درست از اول آشنایی و انتخاب تا مراسم عروسی و ازدواج یک زوج، مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: موضوعاتی که در برنامه سیب و انار مطرح می شود موضوعاتی هست که در حال حاضر در بسیاری از کلینیک های سراسر کشور مراجعه کنندگان که غالب آنها را زوج های جوان تشکیل می دهند مطرح می شود.

تهیه کننده سابق برنامه سیمای خانواده اظهار داشت: این برنامه قرار است با حضور مردم در استودیو باشد تا هموطنان هم سهمی در این برنامه داشته باشند.

کریمی ادامه داد: علاوه بر حضور کارشناسان زبده و متخصص امر ازدواج در برنامه، زوج های جوان هم در استودیوی سیب و انار حاضر خواهند شد تا درباره مشکلاتی که در زندگی مشترک شان با آن رو به رو بودند و الان آن بحران را گذراندند، با مردم گفتگو کنند.

او یادآور شد: برنامه سیب و انار سه روز در هفته و به صورت تولیدی پخش خواهد شد ولی احتمال اینکه یک روز هم مثل پنج شنبه یا جمعه زنده به روی آنتن برود هست.

کریمی افزود: در این برنامه همچنین ما پیامک ها، درخواست ها و نظراتی را که مخاطبان راجع به ازدواج و تجربیاتشان از زندگی مشترک داشتند را از طریق راههای ارتباطی که متعاقبا اعلام خواهیم کرد، پخش می کنیم.

تهیه کننده سیب و انار گفت: دکتر رضا ناظری، دکتر هومن نامور، دکتر فاطمه کرمانی رنجبر و دکتر فاطمه زارع از جمله کارشناسان و دکتر گلزاری، خانم شوشتریان، دکتر اسلامی و سرپرست شبکه یک آقای شریعت پناهی از اعضای اتاق فکر برنامه گفتگو محور سیب و انار هستند. مهریه، انتخاب و صحبت هایی که بین خانواده دختر و پسر در شب خواستگاری مطرح می شود، از جمله موضوعاتی هست که در برنامه سیب و انار به آن خواهیم پرداخت.

کریمی با اشاره به این که تاریخ و روزهای پخش سیب و انار هنوز مشخص نشده است، درباره مجری این برنامه هم گفت: درحال حاضر دکتر نبی بعنوان کارشناس مجری برنامه سیب انار انتخاب شده اما قرار بر این شده است که از یک زوج هنرمند هم بعنوان مجری در برنامه استفاده کنیم که البته هنوز مشخص نشده است.

این تهیه کننده در پایان درباره علت انتخاب سیب و انار برای این برنامه هم اظهار داشت: سیب از قدیم در فرهنگ ما بعنوان سمبل دختر و انار سمبل پسران بوده است و اگر به مراسم سنتی عروسی در خیلی از استانها و شهرستانها نگاهی بیاندازیم می بینیم که هنوز هم در مراسم ازدواج، داماد برای عروس انار پرت می کند و بالعکس و این برگرفته از همان سنت دیرین ازدواج در فرهنگ ایرانیان است که در کشورمان رایج بوده است.

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 141 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:02

به گزارش جام جم سیما به نقل از شبکه رادیویی ایران، برنامه «خاص باشید»، کاری از گروه دانش و اقتصاد رادیو ایران در آیتم «ایده خاص» در گفتگو با خانم عفت مرادی به این موضوع پرداخته پرداخته است.

راهکارهایی برای تبلیغات موثر در گفت و گو با مهدی سروری کارشناس تجارت الکترونیک، گفتگو با خانم لادن گلشنی، مدیر سایت فروش لوازم مرتبط با کودکان وبیان تجربه خاص از زبان ایشان ،ومعرفی خیابان خاص در گفتگو با خانم فرهادی، طراح بازی های فکری برای کودکان از دیگر بخش های برنامه است.

برنامه «خاص باشید»، روز پنج شنبه اول بهمن ساعت 13:00، بر روی موج اف ام ردیف 90 مگاهرتز و ای ام ردیف 900 کیلوهرتز به تهیه کنندگی متین السادات فیروزی و گویندگی نسیم رفیعی وگزارشگری نوید دانشور از رادیو ایران پخش می شود.

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 141 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:02

جام جم سیماجام جم سیماسیروس مقدم:عوارض پولداری بیشتر از بی‌پولی استطنین ملت ایران با رادیو انقلابمرور خاطرات انقلاب با رادیو «انقلاب»شبکه یک / چهارشنبهشبکه دو / چهارشنبهشبکه سه / چهارشنبهشبکه چهار / چهارشنبهشبکه پنج / چهارشنبهشبکه آموزش / چهارشنبهشبکه قرآن / چهارشنبهرادیو / چهارشنبهجدول پخش فیلم های امروز شبکه مستند / چهارشنبهجدول پخش فیلم های امروز شبکه آی فیلم / چهارشنبهجدول پخش فیلم های امروز شبکه نمایش / چهارشنبهمصاحبه جناب خان با یک سایت ورزشی + عکس«محرابی» که کار محرابی استمشهورترین طراح خودرو در جهان یک ایرانی استعملکرد شبکه سلامت خوب بوده استآغاز پخش مستند التهاب از شبکه دوخسته نباشید؛ سراغ نایلون سازی رفتسری چهارم مجموعه انیمیشن شکرستان ساخته می‌شودوضعیت تیم ملی امیدسریال پشت بام تهران / قسمت 8سریال کیمیا / قسمت 91بازیگر نقش رها کنار همسر معروف ایرانی اش + تصاویرارادت پرویز پرستویی به شهید مدافع حرم +عکسبازیگر زن ایرانی در کنار مادر آمریکایی اش +عکس

http://www.jamejamonline.ir Jamejam Daily Fa /Areas/Sima/Content/Theme/Default/Images/logo.png http://Jamejaonline.ir Jamejam Daily

کارگردان 61 ساله تلویزیون که محبوبیت زیادی هم بین مردم دارد، معتقد است همسرش الهام غفوری با مدیریت خوبی که در زندگی خانوادگی دارد، به او کمک کرده تا بتواند زندگی منظم‌ و بهتری داشته باشد. http://jamejamonline.ir/sima/2251044065833366342/%D8%B3%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B3-%D9%85%D9%82%D8%AF%D9%85-%D8%B9%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%B6-%D9%BE%D9%88%D9%84%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%DB%8C%E2%80%8C%D9%BE%D9%88%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA Wed, 20 Jan 2016 09:14:19 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/10/30/635888777686265707_S.jpg سال‌های آغازین پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، همواره یاد آور لحظات سرنوشت‌ساز و تاریخی است که مطابق با این تحولات عمیق، مهم‌ترین اتفاق معاصر ایران رقم خورد. http://jamejamonline.ir/sima/2250986547693390155/%D8%B7%D9%86%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%84%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8 Wed, 20 Jan 2016 08:03:34 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/10/30/635888735208413937_S.jpg رادیو انقلاب از فردا پنجشنبه اول بهمن و به صورت 24 ساعته فعالیتش را آغاز می‌کند و شنوندگان رادیو می‌توانند از طریق موج اف‌ام ردیف 95.5 مگاهرتز، اپلیکیشن‌های تلفن همراه و گیرنده‌های دیجیتال در سراسر کشور این شبکه رادیویی را دریافت کنند. رضا کوچک‌زاده تهمتن، مدیر رادیو گفت و گو با حفظ سمت مدیریت رادیو انقلاب را هم به عهده دارد. به همین بهانه با او به گفت‌وگو نشستیم. http://jamejamonline.ir/sima/2250646683132227780/%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D8%A7-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8 Wed, 20 Jan 2016 07:15:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/10/30/635888495849830630_S.jpg http://jamejamonline.ir/sima/2250401821449642372/%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87 Wed, 20 Jan 2016 00:55:40 GMT http://jamejamonline.ir/sima/2250402276513066854/%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D8%AF%D9%88-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87 Wed, 20 Jan 2016 00:55:38 GMT http://jamejamonline.ir/sima/2250402735152494636/%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D8%B3%D9%87-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87 Wed, 20 Jan 2016 00:55:36 GMT http://jamejamonline.ir/sima/2250403314100713777/%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87 Wed, 20 Jan 2016 00:55:34 GMT http://jamejamonline.ir/sima/2250403795871921460/%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D9%BE%D9%86%D8%AC-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87 Wed, 20 Jan 2016 00:55:31 GMT http://jamejamonline.ir/sima/2250404384383555002/%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87 Wed, 20 Jan 2016 00:55:29 GMT http://jamejamonline.ir/sima/2250404897235674238/%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87 Wed, 20 Jan 2016 00:55:27 GMT http://jamejamonline.ir/sima/2250405521892846031/%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87 Wed, 20 Jan 2016 00:55:25 GMT http://jamejamonline.ir/sima/2250406044506865068/%D8%AC%D8%AF%D9%88%D9%84-%D9%BE%D8%AE%D8%B4-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87 Wed, 20 Jan 2016 00:55:23 GMT http://jamejamonline.ir/sima/2250406539930729853/%D8%AC%D8%AF%D9%88%D9%84-%D9%BE%D8%AE%D8%B4-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D8%A2%DB%8C-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87 Wed, 20 Jan 2016 00:55:21 GMT http://jamejamonline.ir/sima/2250406973035397383/%D8%AC%D8%AF%D9%88%D9%84-%D9%BE%D8%AE%D8%B4-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87 Wed, 20 Jan 2016 00:55:04 GMT عروسک خندوانه از مصاحبه خود با یکی از سایت های ورزشی خبر داد. http://jamejamonline.ir/sima/2250213065370261176/%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D9%86%D8%A7%D8%A8-%D8%AE%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D8%B9%DA%A9%D8%B3 Tue, 19 Jan 2016 17:04:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/07/15/635797761620121536_S.jpg چهارشنبه (30 بهمن ماه) نمایش رادیویی «محرابی دیگر» به کارگردانی فریدون محرابی از رادیو نمایش پخش می شود. http://jamejamonline.ir/sima/2250208457058815027/%D9%85%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA Tue, 19 Jan 2016 16:52:05 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1391/11/18/634957815537427529_S.jpg مجموعه «مهاجران» این هفته به معرفی هرمیداس اتابکی، مشهورترین طراح خودرو در جهان اختصاص دارد و سه‌شنبه 29 دی ماه از شبکه افق پخش می‌شود. http://jamejamonline.ir/sima/2250197767681087502/%D9%85%D8%B4%D9%87%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA Tue, 19 Jan 2016 16:39:51 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/10/29/635888180784390643_S.jpg نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: عملکرد شبکه سلامت خوب بوده است و قطعا برنامه ها و روش های بسیاری در بهتر کردن این شبکه چه به لحاظ جذب مخاطبان عام و خواص و چه به لحاظ برنامه های متنوع وجود دارد. http://jamejamonline.ir/sima/2250189348680667161/%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%A8-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA Tue, 19 Jan 2016 16:33:53 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1391/12/12/634978146373305822_S.jpg مستند «التهاب» با هدف بررسی معضلات اجتماعی در گروه امور اجتماعی شبکه دو سیما تولید شد. http://jamejamonline.ir/sima/2250180285752691725/%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D8%AE%D8%B4-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D9%87%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D8%AF%D9%88 Tue, 19 Jan 2016 16:20:48 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/10/19/635879473781728627_S.jpg مجری و تهیه‌کننده «خسته نباشید» در قسمت جدید این برنامه شغل نایلون سازی را تجربه می کند. http://jamejamonline.ir/sima/2250172712963803394/%D8%AE%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D9%86%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D8%9B-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%BA-%D9%86%D8%A7%DB%8C%D9%84%D9%88%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B1%D9%81%D8%AA Tue, 19 Jan 2016 16:10:12 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/10/29/635888162391585539_S.jpg تولید مجموعه انیمیشنی «شکرستان» به سفارش مرکز صبا و تهیه کنندگی و کارگردانی بابک نظری مجددا آغاز شد. http://jamejamonline.ir/sima/2250165927741710643/%D8%B3%D8%B1%DB%8C-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D9%85-%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9%D9%87-%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D8%B4%DA%A9%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%87-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF Tue, 19 Jan 2016 16:02:38 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1392/06/03/635130573221404718_S.jpg 199روز دیگر المپیک 2016 ریو در برزیل آغاز می شود، در آیتم «روزشمار المپیک» اتفاقات جالب سال های گذشته المپیک بیان می شود. http://jamejamonline.ir/sima/2250083869545059884/%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%DB%8C%D9%85-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%AF Tue, 19 Jan 2016 14:25:58 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/10/28/635887182622164607_S.jpg فیلمنامه این سریال مضمونی اجتماعی دارد و قصه آن به تصمیم گیری درست و غلط انسان ها مربوط می شود و اینکه اگر تصمیم اشتباهی بگیرند، هزینه و عواقب آن دامنگیر خودشان می شود.این سریال شنبه تا چهارشنبه ساعت 22:15 از شبکه یک پخش و روز بعد در ساعت‌های یک بامداد، 10 صبح و 14:40 تکرار می‌شود. http://jamejamonline.ir/nama/2249978158759413416/%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%84-%D9%BE%D8%B4%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%85-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA-8 Tue, 19 Jan 2016 12:24:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/10/29/635888025033032078_S.jpg مجموعه تلویزیونی کیمیا به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی هر شب ساعت 21:30 از شبکه دو سیما پخش می شود. http://jamejamonline.ir/nama/2249953642563025771/%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%84-%DA%A9%DB%8C%D9%85%DB%8C%D8%A7-%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA-91 Tue, 19 Jan 2016 12:01:35 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/10/29/635888008404829769_S.jpg گلوریا هاردی بازیگر نقش رها در سریال کیمیا ملیتی ایرانی، فرانسوی دارد .او مادری ایرانی و پدری فرانسوی دارد و همه اقوامش در فرانسه زندگی می کنند. http://jamejamonline.ir/sima/2249923994101972190/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%DA%AF%D8%B1-%D9%86%D9%82%D8%B4-%D8%B1%D9%87%D8%A7-%DA%A9%D9%86%D8%A7%D8%B1-%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%88%D9%81-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B4-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1 Tue, 19 Jan 2016 11:52:23 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/10/29/635887988368003389_S.jpg پرویز پرستویی عکسی از خودش در کنار شهید مدافع حرم سردار «سعید سیاح طاهری» در اینستاگرامش منتشر کرد. http://jamejamonline.ir/sima/2249882931224158608/%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B2-%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%81%D8%B9-%D8%AD%D8%B1%D9%85-%D8%B9%DA%A9%D8%B3 Tue, 19 Jan 2016 10:41:20 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/10/20/635880324155195016_S.jpg سحر جعفری‌ جوزانی دختر مسعود جعفری‌ جوزانی نویسنده و کارگردان ایرانی این روزها در صفحه اینستاگرامش عکس و ویدئوهای جالبی از مادری آمریکایی خود منتشر کر

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 160 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 11:55

درباره راه‌اندازی رادیو انقلاب بگویید که با چه هدفی شروع به فعالیت خواهد کرد؟

واقعیت این است که عبور انقلاب اسلامی از فضاهای تثبیتی به سمت تمدن‌سازی و حضور نسل سوم و چهارم انقلاب که پیوستگی زمانی به مفهوم انقلاب نداشته، ضرورت بازخوانی انقلاب در قالب تصویرهای بزرگ و هویت مند را ضروری می‌سازد و تاسیس رادیویی موضوعی و موسمی با محوریت انقلاب با عنوان رادیو انقلاب که بتواند حامل این ایده کلان باشد، ضرورت داشت.

از سوی دیگر آمادگی ذهنی عموم جامعه در مواجهه با ایام‌الله دهه فجر و نوستالژی رویدادهای معطوف به انقلاب اسلامی که تبدیل به یک جشن ملی و مناسک ملی شده، همیشه جاذبه خاصی داشته است و این امر امسال به همراه اتصال آن به ایام انتخابات به عنوان کانون «مردم‌سالاری دینی» و مشارکت فعال مردم در سرنوشت‌شان، از ابعاد توجه مضاعف مردم بوده و به عنوان مهم ترین دستاورد راهبردی، تاسیس یک شبکه مجزا و مستقل را توجیه می‌کند.

پس با این تعریف ما نیاز به تجارب جدید داریم؟

بله، به نظر می‌رسد نگاه خاص و روایت جامعی از انقلاب در چارچوب یک گفتمان متمرکز و همه جانبه تجربه جدیدی است که می‌تواند به تصویر سازی‌های کلان از انقلاب در اذهان افکار عمومی منجر شود و به شکل مناسب‌تری حامل مفهوم کلان انقلاب در روند نظام جمهوری اسلامی باشد.

با توجه به این که برخی معتقدند عصر رادیو تمام شده، آیا تاسیس شبکه جدید می‌تواند مخاطبان را همراه کند؟

با این نظر موافق نیستم، بسیاری از متخصصان رسانه‌ای معتقدند مخاطب رادیو در ذهن خود همواره به دنبال برنامه رادیویی حرکت نمی‌کند بلکه بیشتر در پی ردیابی شبکه خاص است. لذا به نظر می‌رسد ایجاد شبکه رادیویی انقلاب عملا یک فضای تسهیل شده‌ای را برای مخاطب این رسانه برای ردیابی موضوع انقلاب اسلامی و ان شاء‌الله در ادامه با موضوع انتخابات فراهم می‌کند.

قالب برنامه‌ها در رادیو انقلاب چگونه خواهد بود و موضوعات را برچه مبنایی انتخاب می‌کنید؟

سعی کردیم با کمک همکاران ابتدا ظرفیت‌های متنوع ایده‌ها و سوژه‌های مرتبط با گفتمان انقلاب اسلامی را شناسایی و در ادامه برای بازنمایی آنها از همه قالب‌های برنامه‌سازی اعم از برنامه‌های ترکیبی و مجله‌ای، میزگرد، مستند و نمایش استفاده کنیم تا بتوانیم تصویری یکپارچه از مناسک ملی جشن های انقلاب را به شنوندگان تقدیم کنیم . البته در کنار آن می‌خواهیم با انعکاس حضور مردم در برنامه‌های جشن ملی دهه فجر و بهره‌گیری موثر از موسیقی و ترانه‌های ملی و محلی و انقلابی، فضای جذاب و پر تحرک رادیویی برای شنوندگان ایجاد کنیم.

رویکرد و محور برنامه‌ها در رادیو انقلاب چیست؟

راهبرد و رویکرد محوری ما در رادیو انقلاب که جهتگیری موضوعی برنامه‌های ما را هم مشخص می‌کند، ترویج و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی است؛ با تمرکز بر هدف مرکزی و متعالی این گفتمان یعنی شعار «ما می‌توانیم» منطبق بر رهنمود مقام معظم رهبری.

در کنار برنامه‌های گفت و گو محوری مانند «پیدا و پنهان»، «عیار اندیشه»، «شکوه پیشرفت»، «از سراب تا واقعیت»، «خط نفوذ»، «روشنای بیداری» و دیگر برنامه‌ها که در موضوعات مرتبط با گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و بویژه علم و فناوری داریم و البته برنامه‌های مستند ویژه بهمن 57 و سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی که می‌تواند برای شنوندگان جذاب باشد.

ان‌شا‌ءالله از برنامه‌های تعاملی که مخاطب می‌تواند با بیان دیدگاه‌های خود حضور فعال و پر رنگی در برنامه داشته باشد هم غافل نشدیم و با تاکیدی که مقام محترم معاونت صدا در این زمینه داشتند، با طراحی پنج برنامه زنده 90 دقیقه‌ای سعی کردیم از ظرفیت خوب مخاطبان هم استفاده کنیم که مخاطبان می‌توانند از طریق شماره تماس‌هایی که در برنامه‌ها اعلام می‌شود یا سامانه پیامکی یا از طریق کانال تلگرام شبکه به نشانی @radioenghelab با همکاران ما در ارتباط باشند و دیدگاه‌های خود را بیان کنند.

رادیو انقلاب در طول روز چند ساعت برنامه خواهد داشت؟

رادیو انقلاب از فردا پنجشنبه اول بهمن و به صورت 24 ساعته کار خودش را آغاز خواهد کرد و هموطنان عزیز می‌توانند از طریق موج FM ردیف 95.5 مگاهرتز، همچنین از طریق اپلیکیشن تلفن همراه رادیو به نشانی www.iranseda.ir و گیرنده‌های دیجیتال در سراسر کشور این شبکه رادیویی را دریافت کنند.

فاطمه عودباشی

رادیو و تلویزیون

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 132 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 10:30

گزارش جام‌جم از پشت پرده عوامل یک شبکه ماهواره‌ای

رادیو و تلویزیون در میان شبکه‌های ماهواره‌ای که در سال‌های اخیر عزم خود را برای جذب مخاطب به هرقیمت جزم کرده‌اند، شبکه‌تلویزیونی «جم» ظاهرا تلاش می‌کند با رنگ و لعاب بیشتری الگوی جدید سبک زندگی را مطابق استانداردهای غربی اشاعه دهد. الگویی که با سرمایه گذاری و همکاری برخی رقبای منطقه ای ایران و گروه های اپوزیسیون خارج نشین از جمله گروهک تروریستی منافقین باز تولید می‌شود.

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 145 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 4:28

گزارش جام‌جم از پشت پرده عوامل یک شبکه ماهواره‌ای

رادیو و تلویزیون در میان شبکه‌های ماهواره‌ای که در سال‌های اخیر عزم خود را برای جذب مخاطب به هرقیمت جزم کرده‌اند، شبکه‌تلویزیونی «جم» ظاهرا تلاش می‌کند با رنگ و لعاب بیشتری الگوی جدید سبک زندگی را مطابق استانداردهای غربی اشاعه دهد. الگویی که با سرمایه گذاری و همکاری برخی رقبای منطقه ای ایران و گروه های اپوزیسیون خارج نشین از جمله گروهک تروریستی منافقین باز تولید می‌شود.

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 132 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 4:28